reklama

Malá nočná detektívka

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

 Stierače sa lenivo opreli o spodok čelného skla. Postrekovač pracoval čím
daľej, tým horšie. Vzdychol som.
 Volajú ma Francis, Dick Francis. V tomto fachu robím už dvadsaťpäť rokov a
stretol som sa so všetkými možnými druhmi zločinu. Tento sa však vyrovná i tým
najhorším prehreškom akých je človek schopný. Otočil som sa k Fredymu.
" Ako že sa volá Fredy?" Fredy vyriekol jej meno akoby išlo len o jedného z
milióna daľších zločincov. Pevnejšie som zovrel ruky dovtedy pokojne ležiace na
volante.
 Okolie internátnej budovy vyzeralo ako jedno veľké stavenisko, ktorého
stavby-vedúci má platenú dovolenku. Areál tvorila jedna, asi 25 metrov hlboká
jama, na ktorej spodku sa osamelo pohupovali prázdne húpačky. Na ľavo,
približne v strede medzi dnom a vrcholom jamy sa týčila stará budova na
spevnenej plošine, ktorá tu vznikla pri výkopoch. " Do čerta, ako tu môžu žiť
ľudia?" pomyslel som si a nepostrehnuteľne som zvraštil čelo.
 Svoj džob, som po celý život robil s presvedčením, že mnoho ľudí bude
vďaka mne žiť na bezpečnejších uliciach, že ich deti budu môcť bez pocitu
strachu
prejsť na druhú stranu ulice a že ich pes neskončí na pekáči ich susedov. Teraz
som však stál nad týmto kráterom ako socha a pomaly som strácal ten pocit
užitočnosti.
 Zbehol som rozvážnym krokom na dno jamy. Fred ma nasledoval. Z dola budova
vyzerala ešte horšie. Staré steny strácali kusy omietky po každom každi. Dlhšie
som sa pohrával s myšlienkou o akej farby vlastne stavba je. Šedá či tmavo
zelená. Vlatne celý deň mi pipadal, akoby nebo bolo prikryté jemnou tkaninou.
 Cez dvere na boku internátnej budovy som vošiel dnu. Verný Fredy vedel ako
to v týchto situáciach chodí. Bol obozretný ako líška na love a neustále
kontroloval, či nás niekdo nesleduje. Hlavná chodba internátu vyzerala ako zo
zlého hororu. Tapety sa len ťažko držali na mokrých stenách a strop sa už-už
prevaloval pod ťarchou rannej rosy. Na chodbe bolo prázdno. Fredy vydal ten
zvuk, ktorý zračí neistotu a niekedy opovrhnutie. Vykročil som o krok vpred,
keď vtom sa naším smerom rozbehla mladá dievčina s červenými vlasmi. Vynorila
sa na konci hlavnej chodby a unáhlene sa k nám blížila. Jej sklopený zrak však
nenaznačoval, že by sa pri nás chcela zastaviť. Kým okolo nás prebehla, Fred ju
stihol chytiť za pažu. S rovnako sklopeným zrakom, ukázala natiahnutou rukou
smerom do chodby. Hlavná chodba pokračovala ešte desať metrov a asi v jej
polovici sa k nej pripájala bočná daľšia chodba zprava. Presne k tej bočnej
chodbe ukazovala roztrasená ruka nedospelej rusovlásky.
 Fred slečnu pustil a bez váhania sa rozbehol k smerodajnému cielu. Zrejme
by som vyrazil i ja, ale vzápätí som oľutoval vlastnú skúsenosť, keď som zostal
nepohnuto stáť. V týchto situáciach som sa mýlil málokedy, ale dnes to bolo po
prvýkrát, keď som tejto svojej takmer bezchybnej vlastnosti oľutoval.
 Fred zmizol za rohom vedľajšej chdoby. Jeho dupot pohlcoval hrubý zelený
koberec. Nastalo ticho. Asi po tridsiatich sekundách do neho vošla ona. Zjavila
sa na konci hlavnej chodby s presvedčením, že jej kamarátka odlákala
nebezpečných hostí a ona môže bezpečne ujsť. Chodba bola prázdna, iba ja a ona.
Kráčala ako pán situácie. Niesla sa v tých bielych teniskách ako princezná skazy
a ja som dostal taký ten divný pocit, aký má človek keď dlho nejedol, ale nemá
hlad. Blond vlasy na krátko zostrihnuté si hľadali cestu do jej oblého čela.
Guľatá tvár pôsobila pokojne, priam chladne. Kostnatosť jej tela zvýrazňovali
farebné šaty, hodiace sa skôr na chlapca hrajúceho na ulici futbal.
 Päť krokov predo mnou zastala. Jej prekvapenie, keď ma zbadala bolo takmer
hmatateľné. Zvrtla sa a chystala sa vyraziť, ale rýchlym prískokom som jej
znemožnil utiecť. Pevným zovretím som jej znehybnil ruky a cítil som ako jej
bije srdce. Zrýchlovalo ako sa snažila vyprostiť sa zo zovretia parazita. Vtom
sa z chodby vynoril Fred a ihneď ako zbadal ako to dopadlo očividne si
vydýchol. Obdivujem na Fredym, spôsob ako nenásylne, ale zato účinne dokáže
brániacu sa osobu posadiť na zadné sedadlo policajného Cadillacu. Vyrazili sme.
V aute zavládlo očakávané ticho. Ďaľší zločinec za mrežami pomyslel si určite
Fredy. Túto mladú dámu však nečaká nič iné ako kreslo. Vedel som to ja, vedel
to Fredy, vedela to ona. Ticho som preglgol. "Fredy, keď už sme tu, mohol by si
skočiť pre tie dôkazy proti Smithovi" navrhol som, sledujúc pritom bez dychu
jeho reakciu. Fredy ako vždy ticho prikývol. Mal som ho fakt rád, ale inak to v
tomto prípade nešlo. Prepáč Fredy, pomyslel som si, raz ti to vysvetlím. Fredy
si vystúpil. Skontroloval som ju cez spätné zrkadlo a vyštartoval som ďalej.
Človek myslí, že je pripravený na všetko a zrazu nastane situácia, v ktorej sa
ešte neocitol a pripadá si ako malý chlapec, ktorý musí zhltnúť piesok, aby
zistil, že mu zneho bude zle. "Prečo?", spýtal som sa skoro zahanbene. Pozrela
do spätného zrkadielka. Naše pohľady sa stretly. "Ty vieš prečo, veď ma
poznáš." odvetila tak chladne ako je toho schopná len ona. "Ale prečo ty!?
Prečo tu, v mojom rajóne?! "Dick tváriš sa ako keby si ma ešte nepoznal".
odvetila posmešne. Práveže ťa poznám až moc dobre, povedal som si v duchu, ale
myslel som že sa za ten čas zmeníš. Dobre vedela čo k nej cítim, ale ani v
takejto situácii to nevyužila vo svoj prospech. To som na nej obdivoval. A
teraz má takto skončiť? Ako najhnusnejší vrah, naničhodný zlodej, falošný hráč?
Možno si to zaslúži a možno nie, kto vie...
 Zastavil som auto takmer na identickom mieste ako pred dvadsiatimi minútami.
"Choď!" odvetil som chladne, sediac pritom nepohnute na svojom mieste. Zaváhala.
Chytila starú mosadznú kľučku a otvorila dvere na slobodu. Stará internátna
budova vyzerala rovnako strašne ako pred chvíľou. Otočil som čierny Cadillac a
namieril si to rovno do neznáma.



Osiris

Matej Sadloň

Matej Sadloň

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kreatívny poviedkar s neobmedzenou fantáziou. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu